3 vragen

Abdul Khaled

Abdul Khaled (64) woont in Bangladesh. Hij heeft een eigen onderneming in latrines en deed mee aan Simavi’s training Ondernemerschap & Social Marketing.  In dit programma leren lokale ondernemers hoe zij succesvol kunnen ondernemen. Hoe kijkt Abdul hier op terug?

1

Hoe bent u bij Simavi terecht gekomen?

“Veertig jaar geleden ben ik mijn bedrijf gestart in Barguna, een regio in het zuidwesten van Bangladesh. Ik heb nooit een training gevolgd of geleerd hoe ik succesvol kan ondernemen. Simavi selecteerde mij om deel te nemen aan dit programma.”

2

Wat heeft u geleerd in dit programma?

“Ik weet nu beter hoe ik mijn klanten kan bereiken en heb geleerd hoe ik de voordelen van hygiënische latrines kan promoten. Dankzij de training weet ik ook hoe ik mijn bedrijf onder de aandacht kan brengen. Zo heb ik nu een uithangbord voor mij winkel hangen waar de verschillende latrine ontwerpen staan afgebeeld, heb ik foto’s ophangen en verspreid ik folders.”

3

Wat voor effect heeft de training op uw zaken gehad?

“Sinds de training heb ik bijna 2,5 keer zoveel latrines of latrine onderdelen verkocht dan ooit tevoren. Hierdoor is mijn gemiddelde inkomen gestegen van 2400 BDT naar 6500 BDT per week (30-80 dollar). Ook heb ik mijn assortiment uitgebreid en verkoop ik nu verschillende sanitaire voorzieningen, onderdelen en apparatuur in mijn winkel.”

Start de conversatie

Deel dit artikel

3 vragen

3 vragen aan zijn letterlijk 3 vragen die we aan iemand stellen: dat kan een lokale partner zijn, maar net zo goed iemand uit een dorp waar we hygiënetraining hebben gegeven.

Meer ‘3 vragen’ Lees volgende 3 vragen