Simavi en Miss Beauty of the Netherlands lanceren samenwerking

Artikel: 25.03.24, Amsterdam

Miss Beauty of the Netherlands en Simavi gaan zich samen inzetten voor veilig drinkwater voor vrouwen en meisjes in Afrika en Azië. Deze bijzondere samenwerking werd op Wereld Waterdag gelanceerd in Amsterdam. 

Tessa Le Conge (hoofd Miss Beauty of the Netherlands) en Sabine Brusse (campagneleider Simavi) lanceren de nieuwe samenwerking. Foto: Kirsten van Santen

Op 22 maart ging tegelijkertijd de Stop seks voor water-campagne van Simavi van start, waarvoor alle Missen van Miss Beauty of the Netherlands zich in gaan zetten. Het doel van deze campagne is om 80.000 handtekeningen op te halen en aan te bieden aan de Verenigde Naties. Ook gaan de meiden geld ophalen voor de waterprojecten van Simavi.

Voor en door vrouwen

Miss Beauty of the Netherlands is de grootste missverkiezing van Nederland. Tessa Le Conge, hoofd van de organisatie, legt uit: “De samenwerking met Simavi past heel goed bij waar wij als organisatie voor staan. Wij zijn een organisatie voor en door vrouwen en geven meiden door heel Nederland de tools om hun powervrouw in zichzelf naar boven te halen en zich optimaal te ontwikkelen. En Simavi staat natuurlijk voor women empowerment en zorgt voor een gezonde en veilige situatie voor vrouwen wereldwijd. Ik denk dat dat een perfect fit is.”

Aandacht voor de watercrisis

Fernando van der Brug, corporate relationships manager bij Simavi: “Wij zijn heel blij dat we door samen te werken met Miss Beauty of the Netherlands op meerdere punten kunnen werken aan het bewustzijn rond de watercrisis. We betrekken jonge, ambitieuze meiden die samen met ons onder een brede doelgroep de problemen die meisjes en vrouwen wereldwijd ondervinden, onder de aandacht brengen. De meiden zelf komen ook in actie om via hun eigen fondsenwerving een bijdrage te leveren aan wateroplossingen in Nepal, Kenia en Bangladesh. De winnaressen zullen ook op het internationale podium aandacht vragen voor de watercrisis en waarom de positie van vrouwen daardoor onder druk staat.”

Ja, ik doneer voor haar recht op water

En investeer daarmee in gezonde gemeenschappen.
Van elke euro die we ontvangen, gaat 85% naar ons werk voor meisjes en vrouwen.